Novohradsko

V rámci výletu na jih Čech jsme se podívali do Novohradských hor. Já tu byla poprvé a naposledy někdy v devadesátých letech a mám na to moc hezké vzpomínky. Tehdy jsem tu s kamarádkou Janou strávila jedny krásné Velikonoce. Ale i po čtvrtstoletí je tu pěkně:-)

První zastávka byla u Zevlova mlýna, kde je muzeum historických zemědělských strojů a minizoo. Čekala jsem, že to kluky bude bavit víc, ale zřejmě za ten nezájem mohlo ubrečené malé dítě, které se tu vyskytovalo... ("Dej mu další paralen, ať tu tak neječí", pronesl jeho otec, zatímco si šel pro pivo).  Ale vyfotit jsme se zvládli, já nakonec stihla i to malé pivo místní provenience. Dobré bylo, pro mě nezvyk - na výletech zpravidla totiž vždycky řídím... 









Od Zevlova mlýna jsme si udělali procházku kolem rybníka a pak po silnici ke Skanzenu ochrany státní hranice. Prohlédli jsme si to jen zvenčí, ale i tak zajímavá vzpomínka. Cesta zpátky k autu vedla po silnici, což by Bárt nedal (motorky!), takže obětavá Olga zaběhla pro auto a vyzvedla nás. 





Následně jsme se přesunuli za hranice (nejen všedních dnů) - zajeli jsme si do Rakouska, prošli se lesem a došli na vyhlídku Mandelstein, odkud bylo krásně vidět do Česka na celé Novohradské hory. 










Nejhezčí počasí jsme si schovali na konec výletu, kdy jsme se vrátili zpátky do Nových Hradů. Bartoloměj zvládl návštěvu cukrárny Kousek (užil si to jako pravý kavárenský povaleč), potom jsme se zašli podívat na nádvoří hradu. Hezké to tu mají!












Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Set piktogramů - nežádoucí chování

Set piktogramů - aktivity do školky