Odjinud: Atyp magazín

V Atyp magazínu vyšel zajímavý článek Co trápí rodiče dětí s postižením?, který se věnuje vzdělávacímu cyklu Obhájci práv lidí s postižením. Dostala jsem prostor zavzpomínat na první běh tohohle unikátního kurzu, který jsem absolvovala v roce 2010:

Informovaných a motivovaných rodičů je třeba

Prvním a druhým cyklem Jak se stát obhájcem práv lidí s postižením prošlo už mnoho rodičů, které dnes známe jako velmi aktivní osoby. „Kurz Obhájce práv lidí s postižením jsem absolvovala v jeho prvním běhu v roce 2012, kdy bylo mému synovi Bartolomějovi 6 let. Byl to pro mě velmi zásadní kurz, a to nejen kvůli načerpaným informacím a praktickým nástrojům (např. Plánování zaměřené na člověka, Kruh přátel, Profil na jednu stranu, tranzitní program v zaměstnávání apod.), ale hlavně kvůli setkání s podobně naladěnými lidmi. Z řady z nich se stali mí přátelé, s dalšími jsem v profesním kontaktu v rámci aktivit spolku Willík, České asociace pro vzácná onemocnění či spolku Rodiče za inkluzi. Kurz mi zasadil věci kolem lidí se zdravotním postižením do širšího kontextu, právě tady mě poprvé napadlo, že můj syn s mentálním postižením by mohl být integrován do běžné školy (slovo inkluze se tenkrát ještě nepoužívalo). Bez informací z Obhájců by to tenkrát (a vlastně i dnes) bylo náročnější. Jsem ráda, že Rytmus letos zahájil již třetí běh kurzu Obhájců. Informovaných a motivovaných rodičů – obhájců práv lidi s postižením – není nikdy dost,“ sděluje Hana Kubíková, matka 12letého syna s Williamsovým syndromem, předsedkyně spolku Willík a členka asociace Rodiče za inkluzi. Milena Němcová motivuje rodiče tím, že výstupem skupiny, v níž na prvním kurzu pracovala, byl návrh na efektivní včasnou pomoc lidem bez rozdílu typu postižení a jejich rodinám či pečujícím osobám prostřednictvím Koordinátora podpory na obcích. „Spolu s Pavlou Baxovou, Hankou Kubíkovou a Martinem Tomáškem jsme jej v červnu 2014 prezentovali na semináři v Poslanecké sněmovně Parlamentu ČR, jeho ustanovení je jedním z bodů Podnětu schváleného vládou usnesením č. 111/2016 v gesci resortu práce a sociálních věcí. S lidmi z kurzu jsem dodnes v kontaktu, někteří vedou neziskovky, jiní prosazují změny ve prospěch lidí s postižením nebo s nimi pracují,“ s úsměvem dodává Milena Němcová.

Celý článek si přečtěte tady: http://www.atypmagazin.cz/2018/11/16/co-trapi-rodice-deti-s-postizenim/

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Set piktogramů - nežádoucí chování

Set piktogramů - aktivity do školky