Canisterapie

Bartoloměj měl ve školce po celý školní rok jednou týdně hodinu canisterapie. V červnu jsem se několika hodin zúčastnila a docela jsem koukala. Bartoloměj s pejskem funguje skvěle. Trénují spolu nejrůznější úkoly:

- přiřazování kartiček - barvy, doplňování do dvojic, slovní zásobu;

- mluvení - Bárt říká psovi: Pojď, tunel, hop, mňam, sem, sedni, lehni, voda, na ...

- jemnou motoriku - Bárt navléká psovi obojek a nacvákává karabinou vodítko, Bárt navléká korálky nebo nandává kolíčky;

- hrubou motoriku - Bárt se psem prolézají tunelem, prolézačkami, opičí dráhou, Bárt nosí psovi misku s vodou;

- spolupráci - část hodiny mívá Bárt společně s dalším chlapečkem, takže se učí o psa se dělit, podávat si věci, střídat se;

- relaxaci - Bárt se se psem "válí" a odpočívá.

Kromě canisterapeutického psa Donáše (border kolie) se hodin zúčastňovalo i štěně Tony (rasu jsem se zapomněla zeptat - pudl?), do něj se Bárt úplně zamiloval. I canisterapeut Standa Bárta poměrně hodně chválil, během roku se výrazně zklidnil, rozmluvil, začal víc spolupracovat. Dokonce se canisterapie zúčastňoval i bez asistentky Lídy. Pes Bártovi prostě sluší:-) Jsem ráda, že tahle terapie bude pokračovat i příští rok.

Pár fotek (ty nejhezčí z poslední hodiny jsem bohužel nestihla stáhnout z karty před tím, než jsem o foťák přišla...).


       

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Set piktogramů - nežádoucí chování

Set piktogramů - aktivity do školky