Návštěva z rané péče - leden 2012

Minulý týden jsme po delší době absolvovali opět konzultaci z rané péče. Naše poradkyně Milena v rané péči skončila, já jsem ale chtěla ve spolupráci pokračovat, a tak jsme dostali novou "tetu" - Kateřinu.

Kateřina přivezla Bártovi spoustu hraček a pomůcek, byla to ostatně první návštěva, taková oťukávací - co Bárt umí a co už nesvede atd. Hodně jsme si povídaly o učení, školce, soustředění, jemné motorice apod. Předvedla jsem naše "vyrobené učení" i tu spoustu edukačních pomůcek, které se u nás zejména v období narozenin a vánoc kupí. Bárt byl ochotný chvílemi pracovat, pak se ale zase předváděl.

Kateřina u nás strávila odpoledne, Bárt předvedl celý svůj rejstřík - od hodného a roztomilého, až k otravnému a umíněnému. Bylo toho totiž na něj nějak moc - jednak jsme ten den absolvovali i fyzioterapii a jednak - nový člověk v bytě... Rozhodl se, že chce počítač a chtěl si ho vyvztekat a vyřvat. Podařilo se mi ho uklidnit pomocí kartičkového systému (nejdřív si dá Bárt sváču, pak budeme chvíli pracovat a pak dostane počítač), až jsem byla sama překvapená, jak pěkně zareagoval. A tak nakonec i ukázal, že když chce, tak umí třeba navlékat kolíčky nebo přikládat barvy a tvary. Kateřina říkala, že je překvapená, jak je šikovný, že to čekala mnohem horší.

Probraly jsme s Kateřinou i nějaké pokyny k systému odměn, který bych chtěla zavést (odměny za dobré chování, resp. snaha odměnami eliminovat špatné chování jako je vztekání při příchodu domů, vynucování si věcí atd.) Prý hlavně pomalu a postupně. Nejdřív jen klady, málo položek a velké odměny, postupně zvyšovat nároky. A vizualizovat. Jen co mi opraví počítač, tak se na to vrhnu... (momentálně se o opravu snaží kamarád Radek, prý uvidíme...).

Kateřina nám doma nechala zvukovou knížku se pejsky, zvukovou vkládačku zvířátek a jednu moc pěknou dřevěnou skládačku a navlíkací korálky. Tu skládačku výhledově nafotím, moc se mi líbí. Odmítla jsem hudební kolotoč, do kterého se vkládaly tvary. Ta melodie byla k nevydržení...

Prima návštěva, myslím, že to bude fungovat:-)

... pár fotek...










Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Set piktogramů - nežádoucí chování

Set piktogramů - aktivity do školky