Pondělí 15.8. - 3.den s Willíkem - sexuologická přednáška

Hlavním bodem pondělního programu byla přednáška psycholožky a klinické sexuoložky dr. Dany Štěrbové u olomoucké univerzity na téma: Sexualita, sexuálnívýchova a osoby s mentálním postižením. Doktorka Štěrbová se dané problematice věnuje již přes 20 let, přednáší zejména pro pracovníky přímé péče pod hlavičkou Společnosti pro plánování rodiny a sexuální výchovu, spolupracuje i s SPC pro mentálně postižené v Olomouci. Paní doktorka se ve své přednášce zabývala definicí sexuality, problematikou mentálního postižení, mýty, předsudky a postoji společnosti k sexualitě lidí s mentálním postižením, sexuální výchovou a stanovováním pravidel, co je normální a co je či není akceptovatelné v tom kterém prostředí. Velký prostor byl věnován otázkám možného nežádoucího chování, sexuálního obtěžování a zneužívání a způsobům, jak těmto situacím předcházet. Přednáška byla oživena konkrétními příklady z praxe a nácvikem sociálních situací - to jsem si zvlášť užila, protože jsem seděla v první řadě (sama), takže jsem byla častým terčem ukázek...:-) Dělala jsem si nějaké poznámky, možná se k tomuto tématu ještě vrátim...



O Bartoloměje se mezitím celé dopoledne staral Tomáš. Byla to prý docela sranda - vytáhli si ven oba dva naše "pejsky", přičemž toho jednoho, kterého se Bárt bojí, si vzal Kuba Kreník. Bartoloměj svůj strach okamžitě překonal, než aby se o psa, byť neoblíbeného, dělil, tak se raději nebál:-)



Po obědě jsem vyrazila do Strážnice do pneuservisu vyřešit naši prasklou gumu. Původně jsem myslela, že pojedeme všichni, ale udělalo se dost velké vedro, tak jsem jela sama. Pneuservis byl hned na začátku města. Pán pečlivě ostříkal kolo nějakým sprejem a konstatoval, že je to divné a jestli to opravdu ušlo. Trhlinky objevil, až když celé kolo ponořil do velkého sudu s vodou. Prý únava materiálu, korodující disk proděravěl pneu. Disk nám vyčistil, pneumatiku zapatlal jakousi těsnící pastou, kolo vyvážil a na autě mi to vyměnit za rezervu. Franta Jeřábek mě strašil, že to bude stát tak 8-9 stovek, pán si řekl 140 Kč. Ta jižní Morava!:-)

Bartoloměj byl odpoledne opět u bazénu, nekoupal se ale, myslím, že měl z výskajících dětí obavy a tak je jen sledoval z povzdálí. Kubův neoprén ho ale zaujal.





Na improvizovanou pláž se přesunula i Aška a přinesla dětem nějaké aktivity - vyšívání, omalovánky, hračky, vyloženě ergoterapeutická lekce. Dokonce i Bárt si sedl na deku, hrabal se v nějakých barvičkách a zkoušel malovat, koukali jsme s Tomášem jako blázni.



Hrdinou dne byl opět Franta Jeřábek - včera v podvečer při fotbalu špatně šlápl na nerovném povrchu a ve strážnické nemocnici to dnes kvalifikovali jako zpřetrhané vazy v kotníku. Dorazil s provizorním škrobákem, ve čtvrtek ho čeká sádra, zbytek prázdnin si tedy zjevně "užije"...



V podvečer přijela Martina, přivezli ji Slávek s Janou. Dovezla nám od babičky melouny a broskve, z Pavlovských vrchů bylo zase přivezené víno - mimochodem výborné. Bárt měl z Martiny vyloženě radost, začal jí říkat Aní, Aninko.

Usnul standardně brzo, a to i přesto, že se venku strhla bouřka. Já jsem dopsala svou denní porci zpravodaje, ve společenské místnosti se zatím rozběhla diskotéka. Nezúčastnila jsem se, ale děti si to myslím užily.

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Set piktogramů - nežádoucí chování

Set piktogramů - aktivity do školky