PnP a odvolání - jak to pokračuje

Máme tu nový vývoj, resp. nějakou akci ohledně odvolání proti rozhodnutí o příspěvku na péči - takže:

Před necelými dvěma měsíci jsem podala 4-stránkové odvolání proti rozhodnutí, že Bárt byl shledán lehce závislým a náleží mu tedy 1.stupeň příspěvku na péči. Podle mého názoru a názoru lékařů a odborníků, ke kterým chodíme, Bartoloměj nezvládá úkony ani na stupeň druhý a měl by být posouzen ve 3.stupni. Tak jsem jednotlivé úkony v odvolání pečlivě rozepsala a několikrát zdůraznila, že žádám, abychom jednání posudkové komise MPSV, která bude o posuzování zdravotního stavu rozhodovat, byli já i Bartoloměj přítomni. Stačí totiž, když se Bárt bude chovat přirozeně, jako se chová vždy, a každý soudný člověk musí uznat, že není schopen vydržet 30 minut sedět, 10 minut stát, chodit rovně, manipulovat s předměty denní potřeby, reagovat na jméno, poznávat blízké osoby atd.


No a dneska mi z MPSV přišel dopis, ve kterém se konstatuje, že "obsah shromážděné podkladové spisové dokumentace vede předsedu posudkové komise MPSV k důvodnému předpokladu, že posudková komise MPSV bude moci zdravotní stav dítěte objektivně posoudit a přijmout posudkový závěr i bez osobní účasti".


Fakt super. Takže o naší budoucnosti bude rozhodovat opět někdo, kdo dítě v životě neviděl. Každopádně ale "pokud považuji za potřebné komisi informovat o skutečnostech, které pokládám za důležité, popřípadě ji poskytnout aktuální lékařské nálezy, které dokládají případné zhoršení zdravotního stavu, mám možnost jim je poslat ke shora uvedenému číslu jednacímu, a to v termínu co možná nejkratším".


No nic no. Mám v ruce posudek psycholožky z nemocnice Na Homolce, dle kterého Bartoloměj mentálně i vývojově odpovídá ročnímu dítěti, dnes jsme absolvovali ortopedické vyšetření, dle kterého Bartoloměj není schopen kvůli srůstajícím kostím v předloktí pohybovat rukama (viz další článek). Příští úterý zajdeme na neurologii (tento týden mají dovolenou) a požádáme o nějaké extra hnusné vysvědčení (jestli ovšem přebije to dr. Šípovo loňské stanovisko, to jsem sama zvědavá). A za 14 dní bychom měli absolvovat ještě jedno psychologické vyšetření na liberecké dětské psychiatrii. No a pokud to nebude stačit, tak se asi budeme soudit. Při tempu, kterým erár pracuje, sice Bartoloměj do té doby dosáhne věku 5 let, kdy by se mu započítávaly další úkony, ale nedá se nic dělat. Začíná mě to totiž doopravdy štvát...

Budu informovat... 

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Set piktogramů - nežádoucí chování

Set piktogramů - aktivity do školky