Bartoloměj začíná komunikovat (?)

Dneska mě Bartoloměj překvapil. Po obědě nespal, protože řemeslník v sousedním bytě bez ustání vrtal,  a tak byl docela protivný. Říkala jsem si ale, že vydržíme do svačiny, a pak teprve půjdeme ven.

Ťukám si tak něco do počítače, Bartoloměj se potlouká kolem a najednou mě tahá za nohu - v jedné ruce nese svůj svetr a ve druhé svou bundičku. "Co s tím budeme dělat, Bárte?", ptám se. A on zvedne ručičiky, jako že oblékat.  Tak jsem ho oblékla a začala vypínat počítač, načež se Bartoloměj objevil s mým svetrem v ruce. Tak to už jsem nemohla odolat. Oblékla jsem se a Bárt mě za ruku odvlekl ke dveřím - cestě ven už nebránilo nic:-)

Tak to bylo poprvé, co něco podobného udělal. Zatím se jeho vyjadřování přání omezilo na podávání hraček, které chtěl, abychom spustili/rozpohybovali, otevřeli/pustili apod. Například bublifuku, nebo kostiček. Anebo tahá za ruku  - třeba k oknu, abychom ho zvedli a nechali podívat se ven. Ale takhle sofistikovaný způsob přemlouvání - přinesení oblečení - to byla dnes premiéra:-)

Snad mu to vydrží. 

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Set piktogramů - nežádoucí chování

Set piktogramů - aktivity do školky